-sannaandersson-

Alla inlägg under december 2011

Av sanna andersson - 18 december 2011 19:06

hmmm--...........har tage ett beslut att sluta blogga ,men jag kmr inte ta bort den här bloggen .. jag kommer göra en ny och fräch blogg efter jul. och då har jag fått höra en hemst nyhet som jag mår illa av..... har fått höra att min närmaste vän ska säljas.... min fina kååmiisss.....vi skulle anonsera nästa år så jag har väll inte så mke tid m henne ,, så ska rida henne så mke som möjligt.....nååhåååå :( men jag har ju lillan. nu lägger jag ut bilder på oss.


sonja&sanna-foreever.


       

   

                                   

 

       

     


min fina vän. jag älskar dej, nu och föralltid.

alla minnen

älskar dej <3


Av sanna andersson - 9 december 2011 19:04

från: anonym

vilken av dom?
singel/förhållande?-förhållande
godis/chips?-godiiiz
hästar/kaniner?-hestar
va hemma/ute?-utee
tv/datan?-dataa
coola/fanta?-cola



från maja: www.felfri.net 

Kan du inte berätta mer om lillan? :)

 
svar: jovisst!

emmm...som sagt så är hon ett 5 årigt  sto som snart ska starta på travbanorna:) hon har testsprunge flera gånger men trav hästar ska igenteligens startas vid 3 års ålder ....pga att hon galopperade hela tiden så har vi inte kunat starta henne,jag övar nu galopp med henne och de går rätt bra , hon älskar att hoppa och galoppera och hon är alltid framåt och pigg. hon brukar alldrig bocka ,,men hon hon blir blad så kan hon hoppa till lite. hon tycker inte omk dressyr så mke för att hon tkr att de blir jobbigt eftersom hon inte är så mjuk...som kan inte ställa sig i höger eller vänter varv men det håller vi på o jobbar bort, hon kan inte galopp fattning men det är påväg om rätt spår. hon har ett bra och fint steg , en mjuk trav och en underbar galopp... hon är supersnäll att rida ut på . hon hatar att gå sist men älskar att vara först o finast....mitt måm m henne är till sommaren att hoppa en meter...har kme upp i 85 och hon hoppar lätt över. :) årka inte skriva mer ,,få fråga om de är nått annat om henne som du vill veta :D


från:anonym

saknar du henke?, hur dog han ?


OM jag saknar han, de kom som et hårt slag i magen på mej när jag fick höra de... men jag var inte själv i af .. då hade jag falligt ihop.....henke dog av kolik....när hästar har stått o äte hö hela vintern och börjar m en lagom stor gräs hage och äter hela tiden så hinner inte hästen vänja sig vid de... pga de fick henke kolik....den 13 maj 2011 ...ca halv 3 fick jag reda på de. och tack ebba som fanns där för mej, 


tack för frågorna...även om de bara va 3 :( haha


 

Av sanna andersson - 8 december 2011 19:42

1. Har du fått en kyss den närmsta veckan? - aa

2. Vem tillbringade du minst två timmar med idag? - maja....

3. Hur ''lång'' är du? - 160

4. Vad väger du? -nått m 40??

5. Vilken är den senaste filmen du sett? - scream 4

6. Skriv hela ditt senaste sms - " någon som är social på sms eller?:)

7. Föredrar du att ringa eller skicka sms? - båda

8. Är dina föräldrar gifta eller skilda? - skilda...-_-

9. När såg du senast din mamma? -en vecka sen-

10. Icke godkänt i något ämne? - haha..

12. När vaknade du idag? - 7

13. Vilken är din favoritplats? - stallet...

14. Vilken plats föredrar du minst? - skolan

15. Vart tror du att du befinner dig om tio år? - inte i matfors iaf

18. Hur många kuddar har du i sängen? typ 5?:Phaha


19. Var har du bott/bor? - matfors.

20. Tycker du om kinamat? -  Ja

21. Tycker du om kaffe? - Nej usch

22. Vad dricker du helst till frukost? -oboy elr hur de stavas :P

23. Kan du spela poker? - ja, fast ne

24. Känner du någon med samma födelsedatum som dig? - nej

25. Vill du ha barn? - Ja , fast inte nu

26. Kan du några andra språk än svenska? - lite franska och  engelska, .

27. Har du någonsin åkt ambulans? - Nej

28. Föredrar du havet eller en bassäng? - olika

29. Vad spenderar du helst pengar på? -kläder och typ.. ja...

31. Kan du rulla med tungan? -haha? 

32. Vem är den roligaste människan du känner?- kommer inte på någon speciell

33. Vad har du för ringsignal? - nån vanlig 

34. Har du kvar klädesplagg från då du var liten? - Mamma har

35. Vad har du närmast dig just nu som är rött? - ett ljus

36. Kan du byta olja på bilen? - haha, nej..

37. Vilken var den senaste boken du läste? - " frost" som jag nyss börja läsa, men som jag har läst så``grattis ha ett bra liv``

39. Dansar du i bilen? - svårt

40. När var du i kyrkan senast? - i sommras nån gång

41. Hur många hål har du? - haha ska inte misstolka, men öroneeen

42. Har du någon piercing? - nepp :/

43. Har du någon tatuering? - nej

44. borstar du tänderna varje dag? - nej?? men ,,, ja

45. har du någonsin skolkat? - njee

47. Har du pojkvän/flickvän? - nej :c

49. Vad ska du göra ikväll? - slappa

50. Har du några syskon? - ja, en storebror ♥

51. Hur mycket pengar har du på din mobil? - 5000 sms i månaden, 0,00 kr annars...


Av sanna andersson - 8 december 2011 19:00

chacha!


Torsdag i dag om ni inte visste de. gick till halv 4 i dag:( hatar torsdagar ....men det är iaf fredag imorgon:) efter skolan så träffade jag min saknade och mest älskade bästa vän elin . hon har haft blogg men har tage bort den.

efter de så gick jag o maja till mrf o bytte om sen stack vi till storjorden och red . inte så länge för det va inge kul för att man kan bara skritta....kult inlägg, ja vet.... men.....GLÖMM INTE FRÅGESTUNDEN!! FRÅGA FRÅGA FRÅGAAAA !


 

 

älskardej, saknardej  - 1997 - 2011 <3

Av sanna andersson - 6 december 2011 12:40

 

kör med frågestund till fredag :) så fråga på , vad som helst!, ingen fråga är för dum! :D

Av sanna andersson - 4 december 2011 20:51

tänker börja blogga igen tro jag.. jag kommer blogg när jag har tid och när det har hänt något roligt.. de ha inte hänt nått märkvärdigt sen jag tog en ``blogg pause`` elr jo...< jag rider nu världen snällaste och finase häst vid namn Intokazi -lillan- som jag rider , tis,ons,tor,fre.lör.sön . hon är ett 5 årigt sto som snart ska ut på trav banorna , jag har tränat dressyr och hoppning men oxå från marken , just nu lär jag henne spansk skritt. i hoppningen å har vi kommit upp i 80-85 cm :) i dressyren så håller jag på med att böja och ställa henne. hon kan typ ingenting så jag måste lära henne, hon är fortfarande ung men det märks inte. >

bild:

 

världens finaste.


i stallet står oxå 2 till hästar som heter `poppe`och exotix`

lill poppe.  


   hittade ingen annan på exotic



nu ska jag kolla om de finns nått att äta sen duscha fixa håret osv.. fåse om jag bloggar i morgon :) tro inte jag hinner de. kommer kma hem från stallet vig halv 8 eller 8 sen ska jag duscha och allt ...men om jag inte bloggar i morgon så bloggar jag på tisdag :) och ska fixa en kamera så ni få se mer bilder på lillan:)   



Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kategorier

klocka

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards